Mit glenten   

HOVEDMENU

KONTAKTMENU

OM GLENTEN

Links

Spørgsmål & Svar


Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål

 

Klik på spørgsmålene for at se svarene.

 

Administration

bero / opsigelse af abonnement 

Ønsker du at opsige/sætte antennen i bero, skal dette ske skriftligt til Glenten. Enten via mail: info@glentenodense.dk, pr. brev eller ved personlig henvendelse på vores kontor. Det koster ikke noget at sætte antennetilslutningen i bero.

 

Opsigelsesvarsel: Løbende måned + 1 måned.

 

At sætte antennetilslutningen i bero/opsigelse betyder, at der lukkes for signalforsyningen til boligen. Når antennetilslutningen bliver sat i bero kan man ikke modtage TV, radio, IP-telefoni eller Internet, og man kan have sin tilslutning i bero, lige så længe som man ønsker.

 

Det er kun ejeren / lejeren af boligen, der kan sætte antennetilslutningen i bero. Kontakt venligst administrationen, hvis du er i tvivl.

Er antennebidrag inkl. i din husleje, er det kun din udlejer der kan bestille antennen i bero.

 

Genåbning af signal koster kr. 395,- Det tager 2-5 arbejdsdage fra Glenten har modtaget genåbningsgebyret, til TV signalet er genåbnet i den valgte TV pakke. 

 

Pakkeskifte

Du kan skifte TV-pakke via MIT GLENTEN

 

Ønsker du pakkeskift OP til en større pakke, sker det inden for 14 dage.
Ønsker du pakkeskift NED til en mindre pakke, skal vi have besked inden den 10. i en måned, for at pakkeskiftet kan træde i kraft omkring den 1. i den efterfølgende måned, ellers bliver det først måneden efter igen.


Et pakkeskift koster kr. 300,- og opkræves på førstkommende kvartalsfaktura.

 

glenten vælg-selv

Sådan installerer du kort og modul til Glenten vælg-selv

Har du brug for hjælp til at få dine kanaler frem på Glenten Vælg Selv? 

 

 

Hent guide i PDF

 

Du kan bestille Glenten vælg-selv via MIT GLENTEN, eller ved personligt fremmøde på Glentens adresse. Få overblik over Glenten vælg-selv her

 

Restancelukning

Signalet restancelukkes, hvis du ikke betaler din regning rettidig

 

Du kan gøre 1 af 2 ting:

 

  • Betale restancen og genåbningsgebyret på kr. 395,- hvorefter antennetilslutningen vil blive genåbnet, når det kan ses, at det samlede beløb er blevet betalt. Det tager 2-5 arbejdsdage fra Glenten har modtaget genåbningsgebyret, og til TV-signalet er genåbnet. Genåbning af Internet kan ske med det samme Glenten har modtaget genåbningsgebyret. Ved Internet Only gælder samme vilkår som ved genåbning af TV-signal.

    Har du spørgsmål vedr. restancelukning, kontakt Glenten her

 

eller

 

  • Lade antennetilslutningen forblive lukket. Du hæfter stadig for betalingen af det kvartal som fakturaen vedrører fordi Glenten har betalt programafgifter til sine leverandører for det pågældende kvartal. Derfor får du ikke refusion fra den dato, hvor der er blevet restancelukket, og resten af kvartalet. Eksempel: Der restancelukkes for antennetilslutningen 6. november, og kvartalsregningen betales efterfølgende. Der ydes ikke refusion fra den 6. november og til genåbningen faktisk sker. Den samme gælder internet.

 

Indbetales det skyldige beløb ikke inden for fristen, overdrages sagen til inkasso uden yderligere varsel.

 

 

Vigtigt kun at tilmelde sig én betalingsform

Hos Glenten kan du, som medlem, tilmelde dig forskellige automatiske betalingsmetoder, så du undgår faktureringsgebyr på kr. 50,- ved udsendelse af regning pr. post.

 

Du kan vælge ÉN af følgende betalingsmuligheder:

  • Fakturering pr. e-mail (ingen gebyr) – vi sender regning til dig pr. mail - du sørger selv for at betale rettidigt

  • Automatisk kortbetaling (ingen gebyr) – du opretter automatisk kortbetaling med dit Dankort på Glentens selvbetjening - dermed trækkes beløbet automatisk

  • PBS aftale (gebyr på kr. 7,-) – du opretter selv PBS aftale i din bank eller på ”Tilmeld PBS” på www.glenten.dk - dermed trækkes beløbet automatisk

 

Vi oplever, at nogle medlemmer tilmelder sig flere betalingsmetoder, hvilket skaber forvirring for de pågældende medlemmer. Det er altid den seneste betalingsmetode, som du har tilmeldt dig, der er gældende.

Det er derfor vigtigt, at du går ind på MIT GLENTEN, og tilmelder dig den betalingsform du foretrækker, og afmelder de andre du eventuelt er tilmeldt.

 

Ønsker du at ændre betalingsmetode til næste opkrævning, skal ændringen foretages senest en måned før næste fakturering. Ellers vil det først være gældende fra det efterfølgende kvartal.

 

 

Hvorfor står der "faktura gebyr" på min faktura?

Det gør der, fordi dine betalinger ikke er tilmeldt enten PBS, automatisk kortbetaling eller fakturering pr. e-mail. Det koster kr. 50,- i fakturagebyr, hvis du IKKE er det.

 

Første faktura du modtager fra Glenten, er uden gebyr. Tilmelder du dig herefter ikke til en anden betalingsform, vil du fremover få tillagt et gebyr på kr. 50,- på din faktura.

 

Se punktet ovenfor "Vigtigt kun at tilmelde sig én betalingsform", for at se hvilke muligheder du har for fakturering hos Glenten.

 

oprettelse på tv og internet

Pr. 1. juni 2017 sænker vi priserne på oprettelse


TV oprettelse: kr. 395,- (før: kr. 595,-)

Internet oprettelse: kr. 795,-

TV og Internet oprettelse: kr. 795,- (før: kr. 1390,-)

 

Samtidig træder der nye regler i kraft, som gør at det ikke længere er muligt at overtage TV-signal fra tidligere lejer/ejer, da det administrative arbejde er det samme uanset om der overtages signal eller ej.

 

Fakturering og opkrævning

Glenten opkræver altid kvartalsvis

Enten opkræves man direkte af Glenten eller via sin udlejer. Nogen betaler pakke 1 over huslejen og differencen til en anden pakke til Glenten. Læs mere om de forskellige betalingsformer ovenfor.

 

Bliver fakturaen ikke betalt, vil man modtage en påmindelse med et gebyr på kr. 95,- og et varsel om at kabeltilslutningen bliver lukket uden yderligere varsel, hvis der ikke betales inden fristen.

 

Gå til  MIT GLENTEN og tilmeld automatisk kortbetaling eller e-mail fakturering.

 

Ønsker du at ændre betalingsmetode til næste opkrævning, skal ændringen foretages senest en måned før næste fakturering. Ellers vil det først være gældende fra det efterfølgende kvartal.

 

Kan jeg få henstand med betaling af kontingent?

Nej, man kan ikke få henstand med betaling af kontingent. Det er Glentens faste vedtagne politik på det område.

 

Kan jeg overtage TV-signal fra tidliger lejer/ejer?

Nej det kan du ikke

Pr. 1. juni 2017 trådte der nye regler i kraft, som gør at det ikke længere er muligt at overtage TV-signal fra en tidliger lejer/ejer, da det administrative arbejde er det samme uanset om der overtages signal eller ej. Se priser for oprettelse ovenfor.

 

Det har aldrig været muligt at overtage et internet signal fra andre, da dette signal er personligt ejet, i hht. dansk antiterror lovgivning.

 

Priser på oprettelse:

Internet: kr. 795,-

TV: kr. 395,-

Internet og TV: kr. 795,-

 

BOr du til leje eller i egen bolig, som ikke er tilsluttet glenten?

Ny tilslutning korster kun kr. 395,-


Så kan du glæde dig over at du for kun kr. 395,- får et tilslutningspunkt / antennedåse monteret inde i din lejlighed / hus. Glenten klarer kabelføring ned og til standeren på gaden.
Bor du i hus, er prisen den samme, der skal man blot selv sørge for nedgravning af stikledningskabel på egen grund.

 

Teknik / Support

kan du ikke finde dit trådløse netværk?

Kontroller om der er lys i lamperne 2,4G og 5G på modemmet. Er der ikke lys, er det trådløse netværk deaktiveret og kan aktiveres ved at trykke én gang på knappen bagpå hvor der står wifi on/off

 

       

 

Kanalsøgning

Glenten kan ikke, og har ikke mulighed for at yde telefonisk hjælp/support til kanalsøgning. 

Du kan få hjælp til kanalsøgning her:

 

Se Vejledning

 

SKIFT SSID (NETVÆRKSNAVN) OG NETVÆRKSNØGLE?

LOG IND PÅ GLENTEN SELVBETJENING

http://selvbetjening.glenten.dk 

 

 

 

Udfyld felterne. 
SSID 
skal være minimum 2 karakter, wi-fi kode skal være minimum 8 karakter. 

 

 

Brug for hjælp til opsætning af router?

Netværksnavn:
SSID er (Dit trådløse netværksnavn) er lig med de sidste 6 cifre i dit modems CM MAC adresse.

 

Wifi kode: 
Er koden til dit trådløse netværk er modemets serienummer (SN nummer, 9 cifre)

 

Hvor finder jeg disse informationer?
Informationerne finder du på mærkaten på selve modemet, samt kassen modemet leveres i.


1. Åben Trådløse Netværksforbindelser på din PC

2. Vælg dit netværk (lig med de sidste 6 cifre i dit modems MAC) efterfulgt af 2.4 el. 5 GHz. 

3. Opret forbindelse.

4. Indtast din kode (lig med serienummeret på dit modem, 9 cifre)

 

glemt kode til selvbetjeningsportalen?

Sådan gør du hvis du har glemt din adgangskode til Glentens selvbetjeningsportal

 

Tryk på Glemt Kode

 

Udfyld felterne og få koden tilsendt på SMS. Hvis du ikke modtager papirfaktura, kan du finde fakturaen i din netbank. 

Hvis du IKKE har faktura, kan du også rekvirere kodebrev, ved at sende mail til info@glentenodense.dk

 

e-mail

Glenten tilbyder ikke en e-mail tjeneste.

Glenten anbefaler en af de mange gratis mailtjenester, såsom Google Gmail, Microsoft Mail, Yahoo eller lignende.

 

Support på mobil og fastnet (ip-telefoni)

FOR SUPPORT PÅ DIT GLENTEN MOBIL ABONNEMENT

Kontakt vores samarbejdspartner Mobil Value på:

Tlf: 79 30 11 94

E-mail: support@glentenmobil.dk

 

 

FOR SUPPORT PÅ IP-TELEFONI

Kontakt vores samarbejdspartner evercall på:

Tlf: 44 40 40 40

E-mail: service@evercall.dk