Mit glenten   

HOVEDMENU

KONTAKTMENU

OM GLENTEN

Links

Spørgsmål & Svar


Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål

 

Klik på spørgsmålene for at se svarene.

 

Administration

bero af abonnement 

At sætte antennetilslutningen i bero betyder, at der lukkes for signalforsyningen til boligen. Når antennetilslutningen bliver sat i bero kan man ikke modtage TV, radio, IP-telefoni eller Internet, og man kan have sin tilslutning i bero lige så længe som man ønsker.

 

Det er kun ejeren / lejeren af biligen, der kan sætte antennetilslutningen i bero. Kontakt venligst administrationen, hvis du er i tvivl. Det koster ikke noget at sætte antennetilslutningen i bero. 

 

Opsigelsesvarsel: løbende måned + 1 måned.

 

Det koster ikke noget at sætte antennetilslutningen i bero. Det koster 395.- at få åbnet for signalet igen. Det tager 2-5 arbejdsdage fra Glenten har modtaget genåbningsgebyret, og til tv- signalet er genåbnet.

 

Pakkeskifte

Du kan skifte TV-pakke via MIT GLENTEN

 

Ønsker du pakkeskift OP til en større pakke, sker det inden for 14 dage.
Ønsker du pakkeskift NED til en mindre pakke, skal vi have besked inden den 10. i en måned, for at pakkeskiftet kan træde i kraft omkring den 1. i den efterfølgende måned, ellers bliver det først måneden efter igen.


Et pakkeskift koster 300 kr, og opkræves på førstkommende kvartalsfaktura.

 

glenten vælg-selv

Sådan installerer du kort og modul til Glenten vælg-selv

Har du brug for hjælp til at få dine kanaler frem på Glenten Vælg Selv? 

 

 

Hent guide i PDF

 

Du kan bestille Glenten vælg-selv via MIT GLENTEN, eller ved personligt fremmøde på Glentens adresse. Få overblik over Glenten vælg-selv her

 

Restancelukning

Signalet restancelukkes, hvis du ikke betaler din regning rettidig

 

Du kan gøre 1 af 2 ting:

 

  • Betale restancen og genåbningsgebyret på 595 kr., hvorefter antennetilslutningen vil blive genåbnet, når det kan ses, at det samlede beløb er blevet betalt. Det tager 2-5 arbejdsdage fra Glenten har modtaget genåbningsgebyret, og til TV-signalet er genåbnet. Genåbning af Internet kan ske med det samme Glenten har modtaget genåbningsgebyret.
    Har du spørgsmål vedr. restancelunkning, kontakt Glenten her

 

eller

 

  • Lade antennetilslutningen forblive lukket. Du hæfter stadig for betalingen af det kvartal som fakturaen vedrører fordi Glenten har betalt programafgifter til sine leverandører for det pågældende kvartal. Derfor får du ikke refusion fra den dato, hvor der er blevet restancelukket, og resten af kvartalet. Eksempel: Der restancelukkes for antennetilslutningen 6. november, og kvartalsregningen betales efterfølgende. Der ydes ikke refusion fra den 6. november og til genåbningen faktisk sker. Den samme gælder internet.

 

Indbetales det skyldige beløb ikke inden for fristen, overdrages sagen til inkasso uden yderligere varsel.

 

 

Vigtigt kun at tilmelde sig én betalingsform

Hos Glenten kan du, som medlem, tilmelde dig forskellige automatiske betalingsmetoder, så du undgår faktureringsgebyr på 50 kr, ved udsendelse af regning pr. post.

 

Du kan vælge ÉN af følgende betalingsmuligheder:

  • Fakturering pr. e-mail (ingen gebyr) – vi sender regning til dig pr. mail - du sørger selv for at betale rettidigt

  • Automatisk kortbetaling (ingen gebyr) – du opretter automatisk kortbetaling med dit Dankort på Glentens selvbetjening - dermed trækkes beløbet automatisk

  • PBS aftale (gebyr på 7 kr.) – du opretter selv PBS aftale i din bank eller på ”Tilmeld PBS” på www.glenten.dk - dermed trækkes beløbet automatisk

 

Vi oplever, at nogle medlemmer tilmelder sig flere betalingsmetoder, hvilket skaber forvirring for de pågældende medlemmer. Det er altid den seneste betalingsmetode, som du har tilmeldt dig, der er gældende.

Det er derfor vigtigt, at du går ind på MIT GLENTEN, og tilmelder dig den betalingsform du foretrækker, og afmelder de andre du eventuelt er tilmeldt.

 

 

oprettelse på tv og internet

Pr. 1. juni 2017 sænker vi priserne på oprettelse


TV oprettelse: kr. 395,- (før: kr. 595,-)

Internet oprettelse: kr. 795,-

TV og Internet oprettelse: kr. 795,- (før: kr. 1390,-)

 

Samtidig træder der nye regler i kraft, som gør at det ikke længere er muligt at overtage TV-signal fra tidligere lejer/ejer, da det administrative arbejde er det samme uanset om der overtages signal eller ej.

 

 

 Teknik / Support

kan du ikke finde dit trådløse netværk?

Kontroller om der er lys i lamperne 2,4G og 5G på modemmet. Er der ikke lys, er det trådløse netværk deaktiveret og kan aktiveres ved at trykke én gang på knappen bagpå hvor der står wifi on/off

 

       

 

Kanalsøgning

Glenten kan ikke, og har ikke mulighed for at yde telefonisk hjælp/support til kanalsøgning. 

Du kan få hjælp til kanalsøgning her:

 

Se Vejledning

 

SKIFT SSID (NETVÆRKSNAVN) OG NETVÆRKSNØGLE?

LOG IND PÅ GLENTEN SELVBETJENING

http://selvbetjening.glenten.dk 

 

 

 

Udfyld felterne. 
SSID 
skal være minimum 2 karakter, wi-fi kode skal være minimum 8 karakter. 

 

 

Brug for hjælp til opsætning af router?

Netværksnavn:
SSID er (Dit trådløse netværksnavn) er lig med de sidste 6 cifre i dit modems CM MAC adresse.

 

Wifi kode: 
Er koden til dit trådløse netværk er modemets serienummer (SN nummer, 9 cifre)

 

Hvor finder jeg disse informationer?
Informationerne finder du på mærkaten på selve modemet, samt kassen modemet leveres i.


1. Åben Trådløse Netværksforbindelser på din PC

2. Vælg dit netværk (lig med de sidste 6 cifre i dit modems MAC) efterfulgt af 2.4 el. 5 GHz. 

3. Opret forbindelse.

4. Indtast din kode (lig med serienummeret på dit modem, 9 cifre)

 

glemt kode til selvbetjeningsportalen?

Sådan gør du hvis du har glemt din adgangskode til Glentens selvbetjeningsportal

 

Tryk på Glemt Kode

 

Udfyld felterne og få koden tilsendt på SMS. Hvis du ikke modtager papirfaktura, kan du finde fakturaen i din netbank. 

Hvis du IKKE har faktura, kan du også rekvirere kodebrev, ved at sende mail til info@glentenodense.dk

 

e-mail

Glenten tilbyder ikke en e-mail tjeneste.

Glenten anbefaler en af de mange gratis mailtjenester, såsom Google Gmail, Microsoft Mail, Yahoo eller lignende.