Mit glenten      

HOVEDMENU

KONTAKTMENU

OM GLENTEN

Links

Spørgsmål & Svar


Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål

 

Klik på spørgsmålene for at se svarene.

 

Administration

bero / opsigelse af abonnement 

Ønsker du at opsige/sætte antennen i bero, skal dette ske skriftligt til Glenten. Enten via mail: info@glentenodense.dk, pr. brev eller ved personlig henvendelse på vores kontor. Det koster ikke noget at sætte antennetilslutningen i bero. Når du sætter et abonnement i bero, omfatter det samtlige af dine produkter hos Glenten.

 

Ønsker du at opsige dit TV og fortsætte med internet (Internet Only) kræver det et pakkeskifte til kr. 300,-

 

Opsigelsesvarsel: Løbende måned + 1 måned.

 

At sætte antennetilslutningen i bero/opsigelse betyder, at der lukkes for signalforsyningen til boligen. Når antennetilslutningen bliver sat i bero kan man ikke modtage TV, radio, IP-telefoni eller Internet, og man kan have sin tilslutning i bero, lige så længe som man ønsker.

 

Det er kun ejeren / lejeren af boligen, der kan sætte antennetilslutningen i bero. Kontakt venligst administrationen, hvis du er i tvivl.

Er antennebidrag inkl. i din husleje, er det kun din udlejer der kan bestille antennen i bero.

 

Genåbning af signal koster kr. 395,- Det tager 2-5 arbejdsdage fra Glenten har modtaget genåbningsgebyret, til TV signalet er genåbnet i den valgte TV pakke. 

 

Pakkeskifte

Du kan skifte TV-pakke via MIT GLENTEN

 

Ønsker du pakkeskift OP til en større pakke, sker det inden for 14 dage.
Ønsker du pakkeskift NED til en mindre pakke, skal vi have besked inden den 10. i en måned, for at pakkeskiftet kan træde i kraft omkring den 1. i den efterfølgende måned, ellers bliver det først måneden efter igen.


Et pakkeskift koster kr. 300,- og opkræves på førstkommende kvartalsfaktura.

 

glenten vælg-selv

Sådan installerer du kort og modul til Glenten vælg-selv

Har du brug for hjælp til at få dine kanaler frem på Glenten Vælg Selv? 

 

 

Hent guide i PDF

 

Du kan bestille Glenten vælg-selv via MIT GLENTEN, eller ved personligt fremmøde på Glentens adresse. Få overblik over Glenten vælg-selv her

 

Restancelukning

Signalet restancelukkes, hvis du ikke betaler din regning rettidig

 

Du kan gøre 1 af 2 ting:

 

  • Betale restancen og genåbningsgebyret på kr. 395,- hvorefter antennetilslutningen vil blive genåbnet, når det kan ses, at det samlede beløb er blevet betalt. Det tager 2-5 arbejdsdage fra Glenten har modtaget genåbningsgebyret, og til TV-signalet er genåbnet. Genåbning af Internet kan ske med det samme Glenten har modtaget genåbningsgebyret. Ved Internet Only gælder samme vilkår som ved genåbning af TV-signal.

    Har du spørgsmål vedr. restancelukning, kontakt Glenten her

 

eller

 

  • Lade antennetilslutningen forblive lukket. Du hæfter stadig for betalingen af det kvartal som fakturaen vedrører fordi Glenten har betalt programafgifter til sine leverandører for det pågældende kvartal. Derfor får du ikke refusion fra den dato, hvor der er blevet restancelukket, og resten af kvartalet. Eksempel: Der restancelukkes for antennetilslutningen 6. november, og kvartalsregningen betales efterfølgende. Der ydes ikke refusion fra den 6. november og til genåbningen faktisk sker. Den samme gælder internet.

 

Indbetales det skyldige beløb ikke inden for fristen, overdrages sagen til inkasso uden yderligere varsel.

 

 

Vigtigt kun at tilmelde sig én betalingsform

Hos Glenten kan du, som medlem, tilmelde dig forskellige automatiske betalingsmetoder, så du undgår faktureringsgebyr på kr. 50,- ved udsendelse af regning pr. post.

 

Du kan vælge ÉN af følgende betalingsmuligheder:

  • Fakturering pr. e-mail (ingen gebyr) – vi sender regning til dig pr. mail - du sørger selv for at betale rettidigt

  • Automatisk kortbetaling (ingen gebyr) – du opretter automatisk kortbetaling med dit Dankort på Glentens selvbetjening - dermed trækkes beløbet automatisk

  • PBS aftale (gebyr på kr. 7,-) – du opretter selv PBS aftale i din bank eller på ”Tilmeld PBS” på www.glenten.dk - dermed trækkes beløbet automatisk

 

Vi oplever, at nogle medlemmer tilmelder sig flere betalingsmetoder, hvilket skaber forvirring for de pågældende medlemmer. Det er altid den seneste betalingsmetode, som du har tilmeldt dig, der er gældende.

Det er derfor vigtigt, at du går ind på MIT GLENTEN, og tilmelder dig den betalingsform du foretrækker, og afmelder de andre du eventuelt er tilmeldt.

 

Ønsker du at ændre betalingsmetode til næste opkrævning, skal ændringen foretages senest en måned før næste fakturering. Ellers vil det først være gældende fra det efterfølgende kvartal.

 

 

Hvorfor står der "faktura gebyr" på min faktura?

Det gør der, fordi dine betalinger ikke er tilmeldt enten PBS, automatisk kortbetaling eller fakturering pr. e-mail. Det koster kr. 50,- i fakturagebyr, hvis du IKKE er det.

 

Første faktura du modtager fra Glenten, er uden gebyr. Tilmelder du dig herefter ikke til en anden betalingsform, vil du fremover få tillagt et gebyr på kr. 50,- på din faktura.

 

Se punktet ovenfor "Vigtigt kun at tilmelde sig én betalingsform", for at se hvilke muligheder du har for fakturering hos Glenten.

 

oprettelse på tv og internet

Pr. 1. juni 2017 sænker vi priserne på oprettelse


TV oprettelse: kr. 395,- (før: kr. 595,-)

Internet oprettelse: kr. 795,-

TV og Internet oprettelse: kr. 795,- (før: kr. 1390,-)

 

Samtidig træder der nye regler i kraft, som gør at det ikke længere er muligt at overtage TV-signal fra tidligere lejer/ejer, da det administrative arbejde er det samme uanset om der overtages signal eller ej.

 

Fakturering og opkrævning

Glenten opkræver altid kvartalsvis

Enten opkræves man direkte af Glenten eller via sin udlejer. Nogen betaler pakke 1 over huslejen og differencen til en anden pakke til Glenten. Læs mere om de forskellige betalingsformer ovenfor.

 

Bliver fakturaen ikke betalt, vil man modtage en påmindelse med et gebyr på kr. 95,- og et varsel om at kabeltilslutningen bliver lukket uden yderligere varsel, hvis der ikke betales inden fristen.

 

Gå til  MIT GLENTEN og tilmeld automatisk kortbetaling eller e-mail fakturering.

 

Ønsker du at ændre betalingsmetode til næste opkrævning, skal ændringen foretages senest en måned før næste fakturering. Ellers vil det først være gældende fra det efterfølgende kvartal.

 

Kan jeg få henstand med betaling af kontingent?

Nej, man kan ikke få henstand med betaling af kontingent. Det er Glentens faste vedtagne politik på det område.

 

Kan jeg flytte mit medlemskab fra et sted til et andet 

Ja - Hvis du flytter fra et sted til et andet sted i Glentens område, kan du flytte signalforsyningen mod betaling af en gebyr. Se pris for oprettelse nedenfor.

 

Det har aldrig været muligt at overtage et internet signal fra andre, da dette signal er personligt ejet, i hht. dansk antiterror lovgivning.

 

Priser på oprettelse:

Internet: kr. 795,-

TV: kr. 395,-

Internet og TV: kr. 795,-

 

BOr du til leje eller i egen bolig, som ikke er tilsluttet glenten?

Ny tilslutning korster kun kr. 395,-


Så kan du glæde dig over at du for kun kr. 395,- får et tilslutningspunkt / antennedåse monteret inde i din lejlighed / hus. Glenten klarer kabelføring ned og til standeren på gaden.
Bor du i hus, er prisen den samme, der skal man blot selv sørge for nedgravning af stikledningskabel på egen grund.

 

Teknik / Support

Problemer med dit internet?

Vi har et godt og stabilt internet, men skulle du få problemer, så start med denne checkliste:

 

Checkliste, hvis din internetforbindelse ikke virker

  • Har du tv-signal, og er det godt nok? Hvis tv-signalet er OK, skal dit internet også virke. Hvis tv-signalet ikke er OK, så tjek om alle kabler er tilsluttet korrekt (at de f.eks. ikke er vippet ud, mens man kom forbi med støvsugeren).
  • Sluk for modem (tag strømmen helt fra), vent ca. 10 sek., tænd igen og se om dit modem starter selv igen.
  • Sluk helt for din pc og genstart den. Tjek forbindelserne. Er kablerne skruet rigtig fast på modem?
  • Tjek om kablet der går hen til dit modem er blevet bøjet/knækket for meget. Det kan have indflydelse på ydeevnen for internettet.
  • Er din pc 100% fri for virus og spyware? Gratisprogrammet Avast kan give problemer.
  • Har du installeret alle Windows-opdateringer på pc’en?
  • Hvis du normalt bruger wifi, så prøve at koble din pc direkte til modem med kabel.
  • Dit modem kan være defekt. Ved lynnedslag i nærheden kan modem – ligesom alt andet elektronisk udstyr – være ødelagt. Det er som regel ethernetporten, der bliver ødelagt.

 

 

Registrering af nyt modem

Hent guide

 

kan du ikke finde dit trådløse netværk?

Kontroller om der er lys i lamperne 2,4G og 5G på modemmet. Er der ikke lys, er det trådløse netværk deaktiveret og kan aktiveres ved at trykke én gang på knappen bagpå hvor der står wifi on/off

 

       

 

Kanalsøgning

Glenten kan ikke, og har ikke mulighed for at yde telefonisk hjælp/support til kanalsøgning. 

Du kan få hjælp til kanalsøgning her:

 

Se Vejledning

 

SKIFT SSID (NETVÆRKSNAVN) OG NETVÆRKSNØGLE?

LOG IND PÅ GLENTEN SELVBETJENING

http://selvbetjening.glenten.dk 

 

 

 

Udfyld felterne. 
SSID 
skal være minimum 2 karakter, wi-fi kode skal være minimum 8 karakter. 

 

 

Brug for hjælp til opsætning af router?

Netværksnavn:
SSID er (Dit trådløse netværksnavn) er lig med de sidste 6 cifre i dit modems CM MAC adresse.

 

Wifi kode: 
Er koden til dit trådløse netværk er modemets serienummer (SN nummer, 9 cifre)

 

Hvor finder jeg disse informationer?
Informationerne finder du på mærkaten på selve modemet, samt kassen modemet leveres i.


1. Åben Trådløse Netværksforbindelser på din PC

2. Vælg dit netværk (lig med de sidste 6 cifre i dit modems MAC) efterfulgt af 2.4 el. 5 GHz. 

3. Opret forbindelse.

4. Indtast din kode (lig med serienummeret på dit modem, 9 cifre)

 

glemt kode til selvbetjeningsportalen?

Sådan gør du hvis du har glemt din adgangskode til Glentens selvbetjeningsportal

 

Tryk på Glemt Kode

 

Udfyld felterne og få koden tilsendt på SMS. Hvis du ikke modtager papirfaktura, kan du finde fakturaen i din netbank. 

Hvis du IKKE har faktura, kan du også rekvirere kodebrev, ved at sende mail til info@glentenodense.dk

 

e-mail

Glenten tilbyder ikke en e-mail tjeneste.

Glenten anbefaler en af de mange gratis mailtjenester, såsom Google Gmail, Microsoft Mail, Yahoo eller lignende.

 

Support på mobil og fastnet (ip-telefoni)

FOR SUPPORT PÅ DIT GLENTEN MOBIL ABONNEMENT

Kontakt vores samarbejdspartner Mobil Value på:

Tlf: 79 30 11 94

E-mail: support@glentenmobil.dk

 

 

FOR SUPPORT PÅ IP-TELEFONI

Kontakt vores samarbejdspartner evercall på:

Tlf: 44 40 40 40

E-mail: service@evercall.dk

 

Krav til Gplay 

Streamingoplevelsen kan variere voldsomt på mobile hotspots og delte trådløse forbindelser på f.eks. Hoteller, Caféer og Lufthavne.


Streaming er ved at blive den mest brugte tjeneste på internettet og det stiller en række krav til både hastigheden og stabiliteten af den forbindelse man benytter.

Specielt på offentlige steder hvor en internetforbindelse kan være en delt ressource kan forbindelsen opleves voldsomt varierende fordi der er mange der deles om den samme forbindelse, så jo flere enheder der streamer samtidig, desto større er chancen for, at forbindelsen løber tør for kapacitet og man vil opleve langsom eller slet ingen forbindelse.


Glentens webtv løsning skifter automatisk til en reduceret kvalitet afhængig af den internetforbindelse man er tilsluttet.

 

NB! Gplay er begrænset til Danmark og kan derfor ikke streames i udlandet. Dette vil medføre fejl.


Så hvor meget hastighed kræver Gplay?

Herunder kan man se hvordan de forskellige kvaliteter er fordelt i hastighed.

 

1. laveste kvalitet = 200kbps (ca. 0.2Mbps)

2. 400kbps

3. 1200kbps

4. 2500kbps

5. Højeste kvalitet = 4500kbps (ca. 5Mbps).

 

Man kan derfor ikke altid forvente, at det er muligt at streame i god kvalitet uanset hvor man er.

 

Hvad kan man gøre for at forbedre det?

Et andet værelse på hotellet som ligger tættere på Access punktet kan gøre en forbedring eller en placering tættere på mobilmasten.


Man kan foretage en hastighedsmåling på internettet som kan give et øjebliksbillede af hvor hurtig forbindelsen er som man er tilkoblet. F.eks. her: http://speedtest.net